Zoek bijvoorbeeld naar een activiteit of pagina

In Brabant zijn twee sterke instrumenten ontwikkeld waarmee we werken aan de verankering van cultuureducatie op scholen: De Cultuur Loper en De Culturele Ladekast. De Culturele Ladekast wordt in de grote steden ingezet bij het ontwikkelen van een doorlopende leerlijn met bijbehorende activiteiten. De Cultuur Loper wordt in de overige gemeentes ingezet en heeft een sterke focus op visieontwikkeling en eigenaarschap bij de scholen. Binnen Cultuureducatie met Kwaliteit 3 (CmK 3) wordt de komende jaren gewerkt aan het verbinden van beide instrumenten. Op deze manier kunnen we in de toekomst scholen, die deelnemen aan CmK, twee aanvullende instrumenten aanbieden die flexibel in te zetten zijn passend bij de behoefte van de school.  

Het doel van de bijeenkomst is lokale intermediairs – die werken met De Cultuur Loper - informeren over het instrument De Culturele Ladekast zodat ze de basiskennis kennen. Want voordat we de instrumenten de komende jaren met elkaar kunnen verbinden, moeten we eerst beide instrumenten leren kennen. 

Programma 

Tijdens deze bijeenkomst wordt er door Ineke Frijters van CiST en Beppie Remmits van CultuurStation een presentatie gegeven over De Culturele Ladekast. Ook kijken we vooruit naar het proces van curriculumvernieuwing binnen CmK 3.  

13.30 – 13.40 uur Welkom 
13.40 – 14.40 uur De Culturele Ladekast presentatie + ruimte voor vragen 
14.40 – 14.50 uur Vooruitblik CmK 3 
14.50 – 15.00 uur Afronding 

Samenwerking CmK 3

Binnen CmK 3 werken de uitvoerende organisaties Nieuwe Veste in Breda, CultuurContact in Helmond, Huis73 in ’s‑Hertogenbosch, CiST in Tilburg, Muzelinck in Oss, Erfgoed Brabant en Kunstloc Brabant samen. De samenwerking kwam tot stand in het kader van het Regioprofiel Cultuur BrabantStad, waarin de Provincie en de vijf grote steden gezamenlijk belangrijke thema’s oppakken, waaronder kunst en cultuur.