Lisanne (Sanne) van Hek was een upcoming name in de jazz- en impro-scene, een succesvol trompettist en componist in onder meer New York, Parijs, Brussel en Amsterdam. Als trompettist speelde ze op podia als Het Bimhuis en North Sea Jazz. De Volkskrant schreef over haar: “De Nederlandse trompettist Sanne van Hek is een volstrekt eigenzinnige muzikant die leeft in een wereld vol bijzondere (samenkomsten van) klanken.” In 2013 is Van Hek gestopt: ze voelde me niet langer verbonden met de muziekstijl en het instrument. Ze besloot terug te treden uit de muziek en haar groeiende interesse voor elektronische muziek te onderzoeken

Sannety

Tijdens haar afwezigheid heeft Van Hek een artistiek visie en eigen geluid weten te creëren. Na een aantal jaar afwezig te zijn geweest wil Van Hek zich opnieuw muzikaal laten gelden. Niet als trompettist, maar met een elektronische set. Naast het feit dat ze een ander instrument bespeelt en in een andere muzikale scene opereert, is er ook sprake van een nieuwe ontwikkeling in de richting van multidisciplinaire projecten.

De zeer recente eerste stappen zijn niet onopgemerkt gebleven en leverde concerten op in Nederland en de VS, een residentie bij P.A.R.T.S. in Brussel, een serie voor elektronische muziek in het Natlab in Eindhoven. In het vooruitzicht staan o.a. concerten in het Bimhuis, Lantaren Venster en een residentie bij STEIM met het nieuwe project Grafwerk (met drummer Gerri Jaeger). Op basis van haar werk uit het verleden willen mensen graag met haar werken, krijgt ze toegang tot podia en wordt er uit verschillende hoeken met belangstelling gekeken naar wat er komen gaat. Het is essentieel voor Van Hek om meteen overtuigend werk van hoge artistieke kwaliteit neer te zetten; om de belofte die het verleden met zich meebrengt waar te maken.

Met behulp van de impulsgelden gaat Van Hek:
- projecten ontwikkelen;
- research doen;
- promotie materiaal verzorgen;
- een live-set ontwikkelen;
- andere partners, co-producenten en een boeker zoeken;
- zichzelf profileren in deze brede nieuw richting.

Hierdoor kan ze haar hele praktijk naar een hoger plan kan tillen en een stevig fundament kan leggen voor de toekomst.

Waarom een bijdrage uit de impulsgelden?

De jury is overtuigd van de borging van de artistieke kwaliteit van dit project. Zij spreekt haar vertrouwen uit in de deskundigheid van Van Hek en in de samenwerkingen die zij aangaat. De jury verwacht op basis van de aantoonbare (internationale) ervaringen uit het verleden dat Van Hek in staat is om met de genoemde relevante samenwerkingspartners dit project tot wasdom te laten komen en een blijvend effect te realiseren.

Rol Kunstloc Brabant

Kunstloc Brabant heeft een aanjagende rol gespeeld bij de totstandkoming van deze aanvraag en Lisanne begeleid bij het schrijven van haar aanvraag en het opstellen van de begroting.

De volledige aanvraag vind je in het overzicht van aanvragen op onze website: nr. IMP/2018/109.

Meer weten over het doorstarten van een muzikale carrière met een kennisvoucher?

Neem contact met mij op.

dit kan met ook een kennisvoucher

Aus Berlin
Wildpark
LaMelis
Kunstplan Ecodorp Boekel
Manifestations
Dock Zuid
Kranen/Gille
Document Series | Kristel van Issum
Vloeistof
Stil Geluid | MoveToMeet
Nishant Bhola | World of Dance
Copper Views
Studio Juul Rameau
Envisions
Sannety | Lisanne van Hek
Festival Circolo
Smart Design to Market
Chassé Cultuurfonds
Jola Hesselberth
Marieke Vromans
Toekomstvisie Erasmus Festival Brabant
Prutsers en helden | Stichting Hertog Zout
Volumetric video | Dutch Rose Media
Dat wat blijft | Monique Broekman
Cor Unum
Vonk
IVC 2.0
Dyane Donck
Theatergroep Trots
GlasLab Den Bosch
LunaLunaLuna | Kultoer
pluswhat talentenprogramma | wedowe
Stichting Opia 55
Urban Matterz
De Fabriek
Studio Gebroed
Jenny Ymker
Beeld | Merk
Encounter | Joost van Wijmen
Human Rights Tattoo
De Link
Make it - Jazz Festival Tilburg
Bouwmeester Donck
MASS production
Sounding Bodies
Generatie Zuid