Stichting EDUventure is medio 2016 gestart met het talentontwikkelingstraject Smart Design to Market met als doel afgestudeerde ontwerpers te begeleiden naar de arbeidsmarkt. De ontwikkeling van een actiegericht marketingplan is van groot belang voor de borging van Smart Design to Market op de lange termijn. Met behulp van een kennisvoucher wordt een externe expert ingeschakeld om dit proces te begeleiden.

Stichting EDUventure heeft als doelstelling het bevorderen van ondernemerschap bij onderwijs en (pre)startups. In 2015/2016 heeft Eduventure met ondersteuning van ASML en bkkc en diverse ander samenwerkingspartners het talentontwikkelingstraject Smart Design to Market ontwikkeld en uitgevoerd. Een uitgekiend en intensief maatwerkprogramma speciaal bedoeld voor afgestudeerde designers met een doorlooptijd van één jaar.

Het creëren van draagvlak is in deze fase zeer belangrijk voor de structurele voorgang van Smart Design to Market. Enerzijds zijn overheden, de culturele instellingen, designers en het designonderwijs belangrijke stakeholders voor financiële ondersteuning, inhoudelijke samenwerking en het ‘gevonden’ worden en een juiste doorverwijzing van designtalent. Anderzijds is het bedrijfsleven in de regio en daarbuiten onontbeerlijk voor de support aan de deelnemende designers. Ten behoeve van de borging van Smart Design to Market door het effectief verbeteren van de bekendheid van Smart Design to Market bij bovengenoemde partijen, is de ontwikkeling van een actiegericht marketingplan dat dient als blauwdruk voor de lange termijn essentieel. Smart Design to Market heeft behoefte aan de ondersteuning van een ervaren expert hierbij.

Voor het opstellen van dit plan wordt dan ook de hulp ingeroepen van een externe deskundige: René Bergmans, zelfstandig marketingadviseur. Hij gaat de organisatie begeleiden door middel van een door hem vaak gebruikte methode: ‘Marketingplan in 30 vragen’. Bergmans werkt hierbij nauw samen met betrokken interne en externe specialisten, onder andere voor branding, online communicatie, pr, werving en zakelijke netwerken. Deze methode is gericht op de eigen visie- en kennisontwikkeling van het team, zodat zij het marketingplan volledig eigen maken.

Waarom een bijdrage uit de impulsgelden?

Aan de aanvraag ligt een heldere leervraag ter grondslag waarmee wordt bijgedragen aan de structurele versterking van het cultureel ondernemerschap van Eduventure / Smart Design to Market. De betrokken expert wordt op grond van zijn cv door de jury als geschikt beschouwd om dit traject te begeleiden.

Rol Kunstloc Brabant

Er is geadviseerd in het voortraject van deze aanvraag en was betrokken bij de keuze van de expert.

Het projectplan en de volledige aanvraag lees je in het overzicht van aanvragen op onze website: nr. KV/2017/022.

Meer weten over het ontwikkelen van een marketingplan met een kennisvoucher?

Neem contact met mij op.

dit kan ook met een kennisvoucher

Marieke van de Ven
BROET
Kunstplan Ecodorp Boekel
Aus Berlin
Wildpark
LaMelis
Manifestations
Dock Zuid
Kranen/Gille
Document Series | Kristel van Issum
Vloeistof
Stil Geluid | MoveToMeet
Nishant Bhola | World of Dance
Copper Views
Studio Juul Rameau
Envisions
Festival Circolo
Smart Design to Market
Chassé Cultuurfonds
Jola Hesselberth
Marieke Vromans
Toekomstvisie Erasmus Festival Brabant
Prutsers en helden | Stichting Hertog Zout
Volumetric video | Dutch Rose Media
Dat wat blijft | Monique Broekman
Cor Unum
Vonk
IVC 2.0
Dyane Donck
Theatergroep Trots
GlasLab Den Bosch
LunaLunaLuna | Kultoer
pluswhat talentenprogramma | wedowe
Stichting Opia 55
Urban Matterz
De Fabriek
Studio Gebroed
Jenny Ymker
Beeld | Merk
Encounter | Joost van Wijmen
Human Rights Tattoo
De Link
Make it - Jazz Festival Tilburg
Bouwmeester Donck
MASS production
Sounding Bodies
Generatie Zuid