Annemiek Tekstra - Berendsen

Adviseur Cultuureducatie

013 464 82 83

Wat als leren van ons wordt?
Wat als iedereen altijd graag naar school gaat?
Wat als je daar dan net zo vaak mag tekenen als rekenen?
Wat als er dan een nieuw perspectief geschetst wordt? 
Wat als er dan alleen nog maar vragen gesteld worden waarop niemand het antwoord weet?
Wat gebeurt er als ineens de hele school staat te luisteren?
Wie leert er dan?
Wordt een antwoord dan een verhaal? 
Heeft mijn verhaal dan nog woorden nodig?
Kun je verhalen ook vertellen met verf? Digitaal? In een dans? Met een som? Kun jij borduren of haken? Kun jij jouw verhaal vangen in klei? In elektriciteit? Met je trompet?
Welke kleur heeft het verhaal gekregen? Hoe ruikt het? Is het hard of zacht? Glanst het? Word je er blij van? 
Van wie is het verhaal nu eigenlijk?
Stel je eens voor dat dit ons verhaal is. Hoe is dat dan? 
Wat als het dan wel zou lukken? 
Wat als ik naar jou luister? En jij naar mij? 
Wat als we samen in zee gaan? Stel je eens voor dat de stroming ons kompas is. En dat we dan samen de koers bepalen.
Wat als we dan samen leren maken

Direct naar:

wat ik je wil laten weten

Blog | Hoe klinkt de stem van de leerling?

Blog | Hoe klinkt de stem van de leerling?

Hoe klinkt jouw stem door in de leerling en ben je je daarvan bewust? Annemiek Tekstra – Berendsen blogt over haar ervaringen in het onderwijs

11 september 2018
Ontmoeting met de kunsten

Ontmoeting met de kunsten

Studenten van Fontys Hogeschool Kind en Educatie werden uitgedaagd om via Art Based Learning in het Van Abbemuseum de ontmoeting met de kunsten aan te gaan.

12 juli 2018
'De Cultuur Loper is geen methode, maar een instrument dat je kunt bespelen’

'De Cultuur Loper is geen methode, maar een instrument dat je kunt bespelen’

Hoe krijg je een docent zo ver dat hij verder kijkt dan alleen zijn eigen vak? Deze en andere vragen kwamen aan bod tijdens de De Cultuur Loper-bijeenkomst voor het voortgezet onderwijs.

11 april 2017