Zoek bijvoorbeeld naar een activiteit of pagina

'Van Creativiteit naar Succes' – Groeien in jouw cultureel ondernemerschap  

Wil je jouw creatieve onderneming naar een hoger niveau tillen? Meld je dan aan voor 'Van Creativiteit naar Succes', een inspirerende dag gevuld met workshops, gericht op de ontwikkeling van zakelijke vaardigheden en artistieke profilering voor jou als culturele maker. Mis deze unieke kans niet om te leren, te delen en te groeien binnen de culturele sector. Reserveer nu alvast een plek op weg naar jouw creatieve en zakelijke succes!  

Wat kan je verwachten? 

Workshops: Laat je tijdens diverse workshops inspireren door experts en ontwikkel vaardigheden die essentieel zijn voor het succes van je creatieve bedrijf. Verdiep je in marketingtechnieken, leer effectief samenwerken met andere sectoren, verbeter je profilering en verfijn je financiële planning.  

Netwerklunch: Geniet van een netwerklunch waar je in een informele setting kunt netwerken met mede-ondernemers en adviseurs van Kunstloc Brabant. Dit is de perfecte gelegenheid om je netwerk te vergroten en waardevolle connecties te leggen.

Persoonlijke advies: Heb je een specifieke vraag of uitdaging? Ontmoet onze Kunstloc Brabant adviseurs en ontdek hoe we jouw creatieve en zakelijke groei kunnen ondersteunen.

Lonne Gosling

Acteur en theatermaker Lonne Gosling is 25 juni aanwezig als gastvrouw. Deze Tilburgse zzp'er is een heuse ervaringsdeskundige. Ze opent de dag en sluit af zoals alleen zij dat kan.

Lonne Gosling is sinds 2010 theatermaker bij onder andere Cie Perelman. Sinds 3 jaar werkt ze samen met schrijver/theatermaker Twan van Bragt. Hun meest recente werk is de videoserie LIFE OF GEMMA, deze tragikomische serie is te bekijken via Lonne's Movie Channel op youtube.    

Programma

Je kunt kiezen uit verschillende workshops in het ochtend– en middagprogramma: 

  • 9.30 uur Inloop 
  • 10.00 uur Opening door Lonne Gosling
  • 10.30 -12.00 Workshops keuzeprogramma 1
    • Money Money money
    • Zeg, creatieve ondernemer, wie zijn jouw klanten eigenlijk?
    • Wegwijs naar het onderwijs  
  • 12.00 Netwerklunch & Infomarkt
  • 13.15 - 14.45 Workshops keuzeprogramma 2
    • Money, money, money 
    • De inzet van kunstenaars in het publieke domein
    • Jouw creatieve kracht als online succesfactor
  • 14.45 Afsluiting en netwerkborrel

Workshops

Money, money, money
Door: Frederike Van Lindt | Cultuurloket

Hoe vind je de weg naar de meest geschikte vorm van financiering voor jouw organisatie of activiteiten?   
In deze workshop geven we een duidelijk overzicht van de verschillende mogelijkheden. We bespreken welke vaardigheden je ervoor nodig hebt en hoe je kan bepalen welke vorm het beste bij jouw project of werking past. 
We vertrekken vanuit de vraag: waarvoor heb je geld nodig? En welke financieringsvorm past bij deze financieringsnood? Hierbij houden we rekening met de fase waarin je carrière zich bevindt en de soort activiteiten waar je financiering voor zoekt. 
 

‘Zeg, creatieve ondernemer, wie zijn jouw klanten eigenlijk?’
Door: Nicoline Maes | Digital Marketing Specialist  - Social Marketing Doctors 

In deze workshop leer je verschillende klanttypen te onderscheiden. We leren hoe je een persona kunt maken en hoe je dat met Chat GPT kan doen.
We gaan in op wat een bepaald type klant van jou kan verwachten en hoe je jouw diensten/producten zo omschrijft/aanbiedt dat dit aansluit bij waar zij naar zoeken.
Na deze workshop heb je een beter beeld van hoe je je onderneming zo in de markt kunt zetten dat je de juiste klanten kan aantrekken.

Wegwijs naar het onderwijs 
Door Bram Relouw en Herman Kuypers  | Adviseurs Kunstloc Brabant, samen met intermediair Jacqueline Frenken. 

Speel je met het idee om je vaardigheden in te zetten in het onderwijs? Wat is daarvoor nodig? En hoe kom je op de radar? Stap je dan gewoon een willekeurige school binnen? 
Cultuureducatie, want daar hebben we het dan over, is steeds meer ingebed in het curriculum van scholen. Daarmee is niet gezegd dat er geen ruimte is voor nieuw ander aanbod. Integendeel, maar het moet wel passen. En óf het past verschilt van school tot school en zeker ook van regio tot regio. In deze bijeenkomst krijg je inzicht in het hele netwerk rondom scholen, wat zijn de sleutelspelers in dit netwerk en hoe en wanneer benader je die bij voorkeur. 
 

‘Jouw creatieve kracht als online succesfactor’
Door: Nicoline Maes | Digital Marketing Specialist  - Social Marketing Doctors

Als zelfstandige is het ‘me, myself and I’ wanneer het op je online marketing aankomt. Want meestal heb jij geen extra handjes om nog even dat social media berichtje te schrijven. Omdat je jouw kostbare energie maar een keer kunt besteden, wil je dat jouw online marketing met minimale inzet zoveel mogelijk oplevert. En juist dan komt, naast een stukje strategie, jouw creativiteit heel erg van pas.
In deze workshop check je bij jezelf in om te kijken waar je staat en leer ik je wat je kunt doen om op korte termijn een stevig fundament onder jouw online aanwezigheid te leggen. Met je creativiteit als superpower.

De inzet van kunstenaars in het publieke domein. Een hele kunst! Hoe creëer je samen een fijne plek?
Door: Marlijn Gelsing en Hermelinde van Xanten | Adviseurs Kunstloc Brabant 

Jij als kunstenaar kan een grote rol spelen bij de transformaties van gebouwen en openbare ruimte. Vaak zie jij als eerste de mogelijkheden van uitgeleefde locaties, die later uitgroeien tot geliefde culturele ‘hotspots’. Door eigen initiatief én in opdracht draag je bij aan het creëren van fijne plekken in Brabant. Kunstloc Brabant stimuleert en scout kansen tot samenwerking tussen de creatieve sector en andere domeinen. In deze werksessie maak je kennis met inspirerende voorbeelden en krijg je inzicht en handvatten aangereikt hoe jij als kunstenaar een rol kunt nemen in transformatieprojecten.

Aanmelden