Make It is een nieuw festival in Tilburg met nieuwe muziek voor en van nationaal en internationaal opvallende, jonge, opkomende jazzmusici. Stichting JazzTilburg wil via Make It de stad Tilburg nationaal en internationaal op de kaart zetten als een stad/regio waar nieuwe jazzmusici met nieuwe muziek de kans krijgen om zich te ontwikkelen en presenteren.

Versterking festivalorganisatie

Make It wil zich ontwikkelen tot een spraakmakend festival met optredens in minimaal 15 locaties voor de AMPA JazzRonde, concerten in Theaters Tilburg, Paradox Tilburg, 013 en de Nieuwe Vorst met minimaal 30 optredens door ± 150 musici en ± 4.000 bezoekers. 
Middels een bijdrage uit de impulsgelden wil het festival op weg naar de edities 2019-2020 investeren in: 

  • het versterken van de artistieke en productionele organisatie;
  • zowel online als offline meer zichtbaar zijn. 

Naast de programmering van de edities 2019-2020 speelt marketing een belangrijke rol. In 2018 heeft de organisatie m.b.v. een kennisvoucher gewerkt aan een gedegen marketingstrategie. Samen met Toffey Campagnemakers en de jazz- en marketing experts van de Tilburgse podia is een specifieke marketing -en publieksbenadering uitgevoerd die past bij Make It. Het festival mikt met name op een “jong(er)” publiek dan dat nu naar jazzconcerten gaat. Ze wil daadwerkelijk op een nieuwe manier specifieke doelgroepen (jazz-alumni uit binnen- en buitenland) bereiken en hiermee vooral voor een nieuw jazzpubliek zorgen. Daarmee heeft Make It de ambitie om een nieuw element aan het Tilburgse en het Brabantse Cultuursysteem toe te voegen om daarna ook nationaal en internationaal herkend en erkend te worden als een kraamkamer voor nieuwe jazzmuziek.

Make It werkt de komende jaren o.a. samen met Theaters Tilburg, Paradox, 013, De Nieuwe Vorst en Fontys Academy of Music and Performing Arts (AMPA). 

Kennisvoucher

Als beginnend initiatief wil Stichting JazzTilburg een goede basis leggen onder de eerste editie en die vooral ook benutten om een voor het initiatief duurzame ontwikkeling mogelijk te maken. Door middel van een kennisvoucher gaat Stichting JazzTilburg de inhoud en de doelstellingen die in het projectplan staan omschreven verder aanscherpen en vertalen naar een adequate marketingstrategie. Toffey zal stichting Jazz Tilburg hierbij coachen ten behoeve van het ontwikkelen en zelfstandig uitvoeren van het marketingplan.

Rol Kunstloc Brabant

Kunstloc Brabant heeft geadviseerd over de aanvraag en conceptversies van het plan en de begroting becommentarieerd.

De volledige aanvraag vind je in het overzicht van aanvragen op onze website: nr. IMP/2019/119.

Meer weten over het versterken je organisatie met een kennisvoucher of impulsgelden?

Neem contact met mij op.

Dit kan ook met impulsgelden

Copper Views
Kunst aan de Groene Corridor
Superland | Matthijs Bosman
The Dutch Institute of Food & Design
Kunstplan Ecodorp Boekel
Het Groote Hoofd
Garden of Abundance | Juul Rameau
Alexandra Crouwers
Aus Berlin
Artist in Residence platform Brabant
Capella Brabant
I like school and school likes me
Nishant Bhola | World of Dance
PLYGRND.city
Future Cities
Cor Unum
Stormkamers | Tg Nomen
Vonk
Cacao Expo
Theaterwerkplaats Tiuri
Garden of Resonance
Brabant Menu
Bureau Pees | Peter Dictus
IVC 2.0
Blind Walls Gallery | Graphic Matters
Grafisch Atelier Den Bosch
De tijd van je leven
Stil Geluid | MoveToMeet
Urbanlicious, back to the future
LunaLunaLuna | Kultoer
Kings of Colors Festival
Zwarte Vleugels | Niels Duffhues
De Fabriek
Biënnale Kunst in de Heilige Driehoek
Jan van Duijnhoven
Studio Gebroed
Landkunst Dal van de Kleine Beerze
The Design of Spatial Well-being
Encounter | Joost van Wijmen
New Dutch Connections
Human Rights Tattoo
De Link
PopMonument on Tour
N65 als etalage
Museum Jan Cunen
Muziek uit de toren
MASS production
Sounding Bodies
Rosemary & Garlic
Canon Nederlandse Kunst in de Openbare Ruimte
Paleis voor Volksvlijt
Dansen met de vijand
Make it - Jazz Festival Tilburg