
This is LOVSKI is de nieuwe band van Igor Sekulović. Op basis van een aantal demo opnames krijgt de band nu een aantal goede kansen. De impulsgelden worden ingezet om deze optimaal te verzilveren.
Foto: This is LOVSKI
Het project
De initiatiefnemers van This is LOVSKI waren eerder heel succesvol met Project Rakija. Met deze band hebben ze op veel grote festivals gespeeld en daarnaast zijn ze o.a. tot twee keer toe uitgenodigd bij DWDD. Deze voorgeschiedenis maakt dat This is LOVSKI op basis van slechts één demo track meteen een kans krijgt om te spelen op de grote podia en festivals (o.a. Lowlands en de Zwarte Cross). Om de spin-off van deze mogelijkheid te maximaliseren ontvangt This is LOVSKI een bijdrage uit de impulsgelden.
Waarom een bijdrage uit de impulsgelden?
De commissie heeft er vertrouwen in dat de aanvrager met dit project zijn beroepspraktijk naar een hoger niveau kan tillen op zowel artistiek als zakelijk vlak. Dit project is volgens haar van betekenis voor het Brabantse cultuursysteem. Dat komt met name door de kennisdeling en mogelijkheden voor anderen muzikanten die Igor in zijn studio creëert. Naast een succesvolle podium carrière is Igor namelijk ook actief als studiotechnicus in Eindhoven. Zijn studio Isek Studio is een creatieve broedplaats.
De commissie is van mening dat de te ondernemen stappen om zijn nieuwe act stevig te positioneren in het (inter)nationale popcircuit en daarmee zijn beroepspraktijk te verankeren helder uiteengezet zijn.
Rol van Kunstloc Brabant
Teun van Irsel, adviseur van Kunstloc Brabant heeft This is LOVSKI geadviseerd over de subsidieaanvraag.
De volledige aanvraag vind je in het publieke overzicht van aanvragen op onze website: nr. IMP/2019/143
Kennisvoucher
In 2019 heeft This is Lovski met succes subsidie impulsgelden aangevraagd. Met die extra middelen heeft de band zich goed kunnen positioneren en toe kunnen werken naar shows op onder andere Lowlands en Eurosonic Noorderslag. De bank wilde na deze shows een clubtour starten om de impact die was gemaakt te bestendigen. Dat is vanwege de Corona-crisis helaas niet doorgegaan. Om het gecreëerde momentum niet te verliezen heeft de band ervoor gekozen extra in te zetten op social media. Samen met 3S Music Management werkt de band aan het verbeteren van hun branding en het opzetten van een social media-strategie.
De volledige aanvraag vind je in het publieke overzicht van aanvragen op onze website: nr. KV/2020/049