
Ben je al abonnee van de online analysetool PublieksData, maar heb je de tool nog niet (volledig) in gebruik genomen? Dan is deze workshop voor jou. In een dagdeel leer je hoe je aan de slag gaat met het Culturele Doelgroepenmodel en hoe je de online analysetool PublieksData optimaal inzet voor jouw organisatie.
In deze workshop laten we je zien:
- Hoe je data invoert in de online tool
- Hoe je analyses draait
- Hoe je jouw data kunt vergelijken met die van andere instellingen in de regio
- Hoe je data vertaalt naar acties voor beleid, marketing of programmering
De workshop is speciaal bedoeld voor nieuwe gebruikers die de basis van de tool willen leren kennen en handvatten zoeken om met publieksdata te werken. Voor beleidsmakers, programmeurs of marketeers. Je hebt geen voorkennis nodig – alleen een abonnement en de publieksdata die beschikbaar is in jouw organisatie: postcodes en eventueel huisnummers van jouw bezoekers.
Over de online analysetool PublieksData
De provincie Noord-Brabant start met de implementatie van het Culturele Doelgroepenmodel. Kunstloc ontwikkelde hiervoor de datagedreven online analysetool PublieksData, die aanbieders helpt hun publiek beter te begrijpen en te bereiken.
Het Culturele Doelgroepenmodel en de bijbehorende analysetool PublieksData geven inzicht in wie we wél en (nog) niet bereiken met cultuur. Door segmentatie op gedrag, interesses, mediagebruik en sociaal-demografische kenmerken bereik je het juiste publiek via jouw beleid, programma’s en campagnes.
Na eerdere uitrol in o.a. Utrecht, Noord- en Zuid-Holland gaan we nu aan de slag in Brabant, samen met gemeenten, instellingen en makers. Voor € 450 per jaar sluit je een abonnement Publieksdata af en start je direct met het onbeperkt analyseren van jouw publiek. Ook heb je exclusieve ledentoegang tot verdiepende workshops, waar deze workshop er een van is.
Heb je vragen?
Wil je meer weten over deze workshop? Of je abonneren op de online analysetool PublieksData en alle bijbehorende workshops?
Neem dan contact met mij op.