Wij weten wat er speelt in de Brabantse culturele sector, en wij helpen jou graag vooruit met onze kennis. Dan doen we met bijeenkomsten, adviesgesprekken, en met de artikelen en uitgaves die hier te vinden zijn. Doe er je voordeel mee. Laat ons weten wat het je oplevert, en geef ons je kritische feedback, dat scherpt onze kennis weer aan.

Ik wil meer weten over
Primair onderwijs
of zoek op
Lang leve de vragenstellers Lang leve de vragenstellers

Lang leve de vragenstellers

We houden van nieuwsgierige aagjes. Voor de ontwikkeling van deze nieuwsgierige houding bij kinderen en jongeren is cultuureducatie essentieel. Het daagt hen uit om open vragen te stellen.
Cultuureducatie met Kwaliteit 2021-2024 Cultuureducatie met Kwaliteit 2021-2024

Cultuureducatie met Kwaliteit 2021-2024

De CmK regeling focust zich op het verbeteren van de kwaliteit van cultuureducatie in het primair en voortgezet onderwijs. Kunstloc vertegenwoordigt als penvoerder alle Brabantse gemeenten buiten de B5.
Het Fundament - grondslag van De Cultuur Loper Het Fundament - grondslag van De Cultuur Loper

Het Fundament - grondslag van De Cultuur Loper

De drie peilers van De Cultuur Loper zijn een filosofie, een coachende houding en een traject. In Het Fundament worden deze drie peilers nader uitgediept.
Geef kunst & technologie een plek in het cultuuronderwijs Geef kunst & technologie een plek in het cultuuronderwijs

Geef kunst & technologie een plek in het cultuuronderwijs

Hoe zet je kunst & technologie in voor betekenisvol cultuuronderwijs? Ontdek de doorlopende leerlijn kunst & technologie.
Creatief thuisonderwijs voor kinderen en jongeren Creatief thuisonderwijs voor kinderen en jongeren

Creatief thuisonderwijs voor kinderen en jongeren

Hoe stimuleer je ook bij thuisonderwijs de creativiteit van kinderen en jongeren?
Met de klas naar het theater Met de klas naar het theater

Met de klas naar het theater

Met Vlaamse evidentie of Brabants toeval? Drie factoren die leiden naar een duurzaam schoolvoorstellingsbezoek.
Cultuur en lezen hand in hand Cultuur en lezen hand in hand

Cultuur en lezen hand in hand

De Cultuur Loper en de Bibliotheek op School worden op veel scholen als aparte programma’s uitgevoerd. Hoe kunnen deze trajecten elkaar maximaal versterken?