Kennis & advies
Curriculumvernieuwing binnen cultuureducatie
Om voor te sorteren op de curriculumvernieuwing willen we tot een gezamenlijke taal komen. Daarom geven we inzicht in de relatie tussen het landelijke curriculum en de twee Brabantse instrumenten: De Cultuur Loper en De Culturele Ladekast.


Hoe werk je succesvol samen met het primair onderwijs?
Zet met dit kennisdossier de eerste stappen naar een succesvolle samenwerking met het primair onderwijs.


Cultuureducatie en kansengelijkheid
Welke rol kan kunst spelen in het verkleinen van de kansenongelijkheid? En wat kan cultuureducatie daarin betekenen?


Tips voor het vormgeven van een leergemeenschap
Hoe geef je leren vorm binnen een netwerk?


Kunstaanbod voor primair onderwijs
Geselecteerd landelijk kunstaanbod voor het primair onderwijs.


Creatief thuisonderwijs voor kinderen en jongeren
Hoe stimuleer je ook bij thuisonderwijs de creativiteit van kinderen en jongeren?


Monitor cultuureducatie 2020
Inzicht in de verschillende actoren die samen met het onderwijs werken aan de verbetering van kwalitatief cultuuronderwijs.


Lang leve de vragenstellers
We houden van nieuwsgierige aagjes. Voor de ontwikkeling van deze nieuwsgierige houding bij kinderen en jongeren is cultuureducatie essentieel. Het daagt hen uit om open vragen te stellen.


Het Fundament - grondslag van De Cultuur Loper
De drie peilers van De Cultuur Loper zijn een filosofie, een coachende houding en een traject. In Het Fundament worden deze drie peilers nader uitgediept.


Geef kunst & technologie een plek in het cultuuronderwijs
Hoe zet je kunst & technologie in voor betekenisvol cultuuronderwijs? Ontdek de doorlopende leerlijn kunst & technologie.


Met de klas naar het theater
Met Vlaamse evidentie of Brabants toeval? Drie factoren die leiden naar een duurzaam schoolvoorstellingsbezoek.


Cultuur en lezen hand in hand
De Cultuur Loper en de Bibliotheek op School worden op veel scholen als aparte programma’s uitgevoerd. Hoe kunnen deze trajecten elkaar maximaal versterken?

