
Om de voortgang van het programma Cultuureducatie met Kwaliteit 3 in Brabant in beeld te brengen, voeren we de monitor CmK uit. Wat zijn tot nu toe de belangrijkste opbrengsten en welke zaken behoeven extra aandacht? Dit onderzoek wordt twee keer uitgevoerd gedurende de CmK3-periode door Het PON & Telos. De tweede meting was in 2024. Op deze pagina lees je hier meer over.
Wat is de rol van scholen in deze monitor?
We vroegen aan scholen hoe zij aankijken tegen (binnenschoolse) cultuureducatie, wat ze zoal aan activiteiten aanbieden en hoe ze verschillende samenwerkingen ervaren. Scholen vulden daarvoor het zelfevaluatie instrument Evi in of de vragenlijst van PON & Telos.
De vragenlijst van Evi is doorontwikkeld ten opzichte van eerdere jaren. Invullen duurt nu 45-50 minuten in plaats van 1,5 uur. De uitkomsten van Evi worden meegenomen in het totale monitoringsrapport. Scholen die Evi niet hebben ingevuld, vroegen we om een vragenlijst van Het PON & Telos in te vullen.
Wat is de rol van intermediairs?
Intermediairs zijn een onmisbare schakel bij de uitvoering van CmK en ook bij deze monitor spelen zij een belangrijke rol. Ze dragen bij aan:
- Het begeleiden van scholen om Evi of de vragenlijst van PON & Telos in te vullen.
- Het invullen van een vragenlijst voor intermediairs.
- Eventuele deelname aan een groepsgesprek. Dit groepsgesprek is bedoeld om resultaten uit de vragenlijsten voor scholen, aanbieders en intermediairs samen met elkaar te duiden.
Wat is de rol van aanbieders?
In Brabant zijn ruim 400 cultuuraanbieders actief in het onderwijs. We horen graag hoe zij tegen cultuureducatie aankijken en welke ontwikkelingen zij binnen het cultuuronderwijs signaleren. Daarom werd aan aanbieders gevraagd om een vragenlijst in te vullen. Zij ontvingen deze vragenlijst per mail.
Vragen?
Neem contact met ons op!