Wij weten wat er speelt in de Brabantse culturele sector, en wij helpen jou graag vooruit met onze kennis. Dat doen we met bijeenkomsten, adviesgesprekken, en met de artikelen en uitgaves die hier te vinden zijn. Doe er je voordeel mee. Laat ons weten wat het je oplevert, en geef ons je kritische feedback, dat scherpt onze kennis weer aan.

Ik wil meer weten over
Cultureel ondernemerschap
of zoek op
Collectie en archief voor de toekomst

Collectie en archief voor de toekomst

In dit kennisdossier delen we meer informatie, onderzoeken, adviezen en tips over het behouden van een collectie en/of archief voor de toekomst.
Schrijftips voor een krachtig projectplan

Schrijftips voor een krachtig projectplan

Hoe schrijf je een plan dat iedereen kan volgen, waar de artistieke kwaliteit tastbaar in wordt en waar je aansluit bij doelen van jezelf, partners en de financier? Daar willen wij met dit artikel een handje bij helpen.
Formats en tips voor het opstellen van een begroting

Formats en tips voor het opstellen van een begroting

Een goede begroting is cruciaal voor het slagen van je plannen. Wij helpen je op weg met een modelbegroting, eenvoudige formats, tips en aandachtspunten.
Zes tips die het aanvragen van subsidie makkelijker maken

Zes tips die het aanvragen van subsidie makkelijker maken

Wil je investeren in jouw creatieve idee, project of onderneming? We helpen je graag om je subsidieaanvraag zo makkelijk mogelijk te maken.
Wegwijs in subsidieland

Wegwijs in subsidieland

De lijst van subsidiemogelijkheden en fondsen is continu aan verandering onderhevig. Hoe vind je hier je weg? Wij helpen je op pad.
De zzp'er vertegenwoordigd

De zzp'er vertegenwoordigd

Wie maakt zich sterk voor de zelfstandigen? Om aan deze roep gehoor te geven is de Vereniging Zelfstandigen Nederland (VZN) opgericht.
Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen

Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen

Checklists, stappenplannen en invuldocumenten die helpen helder te krijgen wat de WBTR voor gevolgen heeft voor jouw stichting of vereniging.
Voorbij de valkuilen van publiekswerking

Voorbij de valkuilen van publiekswerking

Publiekswerking is een toverwoord geworden. Maar wat zijn nu de do's en dont's bij deze actieve zoektocht naar verbinding met publiek?
Wegwijs in de cultuurfinanciering

Wegwijs in de cultuurfinanciering

Subsidies en fondsen liggen voor de hand, maar er is zoveel meer mogelijk! We nemen je mee in de belangrijkste vormen van financiering in de cultuursector.
De kunst van het begroten

De kunst van het begroten

Financieren en begroten. Niet het meest favoriete onderwerp van vele cultuurmakers. Onze adviseur Evelien zet 9 tips op een rij die het je iets makkelijker maken.
Het nieuwe werken

Het nieuwe werken

Zelfstandig ondernemer zijn in de culturele sector vraagt veel van je. Wat is je status als zzp'er? Tijdens de Content & Connectie sessie kwamen deelnemende zelfstandigen tot vijf uitgangspunten om fair practice na te streven.
Op weg naar een succesvolle samenwerking

Op weg naar een succesvolle samenwerking

Waarom moeilijk doen als het samen kan? Lees ons inspiratieboekje vol tips en aandachtspunten voor de cultuursector en het onderwijs.
Toepassing culturele codes: een urgentie die je zélf moet voelen

Toepassing culturele codes: een urgentie die je zélf moet voelen

Hoe worden Fair Practice Code, Governance Code Cultuur en Code Diversiteit & Inclusie toegepast, en waar lopen organisaties tegenaan? Lees hier de antwoorden op vragen die leven in het culturele veld.
20 tips om opdrachtgeverschap beter vorm te geven

20 tips om opdrachtgeverschap beter vorm te geven

Hoe ga je als opdrachtgever en opdrachtnemer met elkaar om? We gingen in gesprek met experts op dit gebied en hebben de beste tips en adviezen verzameld.
Online marketing voor makers

Online marketing voor makers

'Wat moet ik met al die online media?' Ben authentiek en zorg dat je een plan hebt.
De kracht van verbeelding voor effectieve communicatie

De kracht van verbeelding voor effectieve communicatie

Kunst heeft grote raakvlakken met het communicatievak. Hoe kunnen we de kracht van verbeelding inzetten voor effectieve communicatie?